Nagy az isten állatkertje...

 2012.08.09. 04:04

A szerdai napom horrorisztikus volt. Miután lassan 13 éve vezetek édesanyámmal közösen egy görög tavernát Pünkösdfürdőn, úgy gondoltam, hogy már nincs olyan, amit ne tapasztaltam volna meg a vendéglátás területén...

Tévedtem. 

Az eseményekhez némi adalék. A szóban forgó hölgy, aki a főszereplője az "állatkerti" mesének elviekben egy művelt, intelligens... újságíró. Történt, hogy miután ő nem ért rá eljönni és helyben elfogyasztani az ebédjét, megkérte a kollégáját, hogy a rendelését tolmácsolja felénk és vigye oda neki. Eddig semmi gond... :)

A rendelés : Egy adag csirkemell filé roston, (hasábburgonya nélkül), paradicsom-uborka saláta, padlizsánkrém.

A padlizsánkrém kimért áru, ezért mérni szoktuk a súlyát és ez alapján kapjuk meg az árát. Azt hiszem ennek felfogásához nem szükségeltetik egyetemi végzettség... Az étlapon szereplő áraink a kimért termékekre 10 dekagrammonként van kiírva. Ez az én olvasatomban nem jelenti azt, hogy csak 10 dekát lehet kérni, hanem csak tájékoztat arról, hogy a kiválasztott termék egységára ennyi forint. Tegyük hozzá, hogy a vendégek is hamarabb választanak egy terméket, ha számukra "fogyasztható" tétel a termék ára... Nos, itt sikerült megérteni azt a kedves hölgynek, hogy a pont 10 dekára sikerült padlizsánkrém, mit ad isten pont annyiba kerül, mint az étlapon szereplő összeg! 

De ez csak a kezdet volt. Ezek után kollégáim, miután elkészítették a kért csirkemellet roston, figyelmetlenségből beletették a hasábburgonyát! Szörnyű, kifejezetten bosszantó probléma! Mondd már, maximum nem eszi meg, vagy odaadja a kollégájának... Igen ám, de a gond ott folytatódott, hogy ő úgy gondolta, hogy köretként van a hasábburgonya belekalkulálva az árba, de sajnos mi soha nem szerepeltettünk külön köretes árlistát, mert nem jellemzően köretes ételekkel dolgozunk, így minden esetben az ár természetesen körettel együtt értendő, mint az az ételek leírásából is kiderül... De ezen még túl is lépnék, ha mindezt nem überelte volna még valamivel a hölgy. Miután elvitelre kérte a kollégája az ételeket, így mi a magunk részéről a csomagolóanyag (PP doboz) árát felszámoltuk. Kemény 70 helyi magyar forintot kérünk minden elviteles PP dobozért. Mindezt természetesen a webes étlapunkon is feltüntetjük, de az üzletben is jelezzük a pultnál. Ezek után a hölgy a telefonos és e-mail reakciójában felháborodottan közli, hogy ő át van verve, mert az 1450 forintos ételt mi 1520 forintért számláztuk ki! Hmmm, akkor általános iskola max második osztályos anyag : 1450 + 70 = ?  Szerintem, bár én már elég régen voltam másodikos, ez akárhonnan is nézem 1520-ra jön ki. Ha megváltoztak a matematikai alapok, úgy kénytelen lennék elismerni tévedésemet, de az én ismereteim szerint mi nem tévedtünk az árral! Az kifogásolható lenne, hogy ott volt a hasábburgonya ( bár mint említettem ez nem tűnik tragédiának), és mivel az ár a hasábburgonyával együtt értendő, így még csak átverésről sem lehet szó! Főleg annak fényében, hogy nincs köret nélküli ár a csirkemell roston nevű ételünkhöz sem.

Mindegy, lépjünk ezen is túl! Ezek után a hölgy kollégája, aki a megrendelést leadta nálunk rendelt egy paradicsom-uborka salátát. Az eladónk, miután jól ismeri a vendégek igényeit, egyből megkérdezte, hogy kicsi, közepes, vagy nagy salátát kér. Hozzáteszem, az árlistánkon is szerepel, hogy ez a 3 féle saláta méret létezik, de fel van tüntetve a 10 dekás ár is, ami ez esetben 230 Ft. Na mármost, ha a kicsi saláta ára 650, a közepesé 950 és a kérdésre a megrendelő a kicsi salátát kéri, akkor kinek jutna eszébe, hogy a kicsi saláta 230 Ft? A megrendelő hölgy kollégája a feltett kérdésre a kicsi salátát kérte és az eladónk a súlyára felhívta a figyelmet, hogy az cca 30 dekagramm szokott lenni. Erre a megrendelő kollégája természetesen rábólintott, majd amikor a saláta és a többi étel is elkészült, kifizette a számlát, kapott blokkot, mi több, miután több tétel is volt a nyugtáján, megkérte az eladónkat, hogy írja rá a nyugtára, hogy melyik tételhez, melyik ár vonatkozik. Megtette. 

Gondoltuk ennyi volt. Hát, nem! Rövidesen egy feldúlt női hang recsegett bele a céges telefonunkba, amit egy másik kollégánk vett fel és a szokásos "Gyradiko Taverna, jó napot kívánok" bemutatkozással kezdte. Miután a hölgy ( állítólag ) bemutatkozott és leüvöltözte a telefonos kollégánkat, úgy gondolta a fiú, hogy inkább átadja a panaszos hölgyet annak, aki egyébként kiszolgálta a kiabáló hölgy kollégáját. Az eladónk, több tanú jelenlétében ( a tulajdonos édesanyám és pár vendég) megpróbálta lecsillapítani a hölgyet a telefonban, de miután süket fülekre lelt, átadta a kagylót a tulajdonosnak, aki az elején még megpróbálta lecsillapítani a panaszost, de minden igyekezete ellenére, ( küldje vissza, kifizetjük, kifizetjük inkább a nem létező köret árát, nem vertük át a salátával, de ha akarja inkább azt is visszafizetjük,....) nem tudta lecsillapítani a feldúlt hölgyet, aki azt mondta, hogy neki nincs autója, hogy csak úgy oda-vissza furikázzon és hogy ránk küldi a Fogyasztóvédelmet, a NAV-ot, és szerintem még a TEK-eseket is, ha megtehetné, mert mi szándékosan megkárosítottuk azzal, hogy beletettük a hasábburgonyát az ételébe, átvertük az árával is, ráadásul a salátáját is háromszoros áron számoltuk fel és hogy majd még lesznek következményei ennek, mert ő ha előveszi a kapcsolatait...., na itt fogyott el édesanyám türelme és ezek után letette a telefont! 

Nem kicsit idegesen tájékoztatott édesanyám, valamint az ott jelenlévő ismerős vendég is, hogy milyen modortalan és felháborító beszélgetést hallottak. Miután én csak ez után a jelenet után érkeztem meg és meghallgattam a "tanúkat" , mondtam, hogy mindegy, akadnak hülyék a földön, na ez most az egyik volt... :)

Gondoltam, biztosan lehiggad a hölgy és napirendre tér az ügyön. De nem! Vette a fáradságot a hölgy és írt egy , hmmm, hogy is mondjam, hogy ne használjak csúnya szavakat, szóval írt egy minősíthetetlen hangnemű irományt,persze mindezt még mindig a munkaidejében... :)

Itt a levél:

Tisztelt Mavridisz Fedra,

a mai napon, azaz 2012. augusztus 8-án 11:00 magasságában
vásárolt Önöknél néhány kollégám, hogy a napi ebédünket
beszerezzék.
A saját rendelésem a következő volt:
- grillezett csirkemell hasábburgonya nélkül
- paradicsom-uborka saláta 10 dkg
- padlizsánkrém.

Az étlapjuk szerint a grillezett csirkemell filé
hasábburgonyával 1450.-. A paradicsom-uborka saláta 10
dkg-ja: 230.-. A padlizsánkrém pedig 450.-.
Ez eddig rendben is lenne. Csak éppen nem a megrendelt
ételeket és nem az étlapon feltüntetett áron kaptam. Az Önök
által csomagolt tételek és összegek az alábbiak voltak:
- grillezett csirkemell - HASÁBBURGONYÁVAL! (holott e nélkül
kértem...): 1520.-
- padlizsánkrém: 450.- (ez rendben van)
- paradicsom-uborka saláta: 650.- .

Nos, a kolléga kérdezte az én kolléganőmtől, hogy kis,
közepes vagy nagy adag salátát kér-e. A válasz az volt, hogy
kis adagot (ezt a többi, helyszínen lévő kollégám is
tanúsítja...), ami 10 dkg-ot jelent. Ennek ellenére - nem
tudom, milyen megfontolásból - beleraktak valamennyi
zöldséget egy dobozba, és háromszoros áron számlázták ki.
Plusz a kérés ellenére hasábburgonyával együtt csomagolták
és számlázták a grillezett csirkemellet, teljes áron.
Amint megérkezett az étel, és realizáltam a hibákat, azonmód
felhívtam Önöket telefonon. Először egy úrral, aztán egy
hölggyel, majd még egy hölggyel beszéltem. Neveket nem
tudok, mert bár én mindenkinek bemutatkoztam, ugyanezt az
alapvető gesztust visszafelé nem kaptam meg.
A másodikként vonalba kerülő hölgy minősíthetetlen
hangnemben és stílusban, felháborodva beszélt velem, és
hasonlókat mondott: "...miért adnánk 10 dekát az két szem
paradicsom!...", és azt is jelezte, hogy a marketinges még
nem írta ki az árváltozást a honlapra.
Kérdezem én, milyen alapon dönti el a szolgáltató, hogy
mekkora mennyiséget egyen a vendég? Vagy milyen alapon
számol más árat, mint ami fel van tüntetve? Miért nem azt az
ételt csomagolja és számlázza, amit megrendelnek? És
mindennek tetejében: miért nem olvasható a kiadott blokk?

Remélem, jelen megkeresésem elegendő ahhoz, hogy valamelyest
orvosolják a panaszomat, hiszen Önök a szolgáltatók,és
bizony egy negatív sajtóhadjárat és egy Nemzeti
Fogyasztóvédelmi Hatóság valamint a NAV által végzett
ellenőrzés nagyon kellemetlen lehet.

Hölgyem, nagyon kellemetlen az Önök számára, hogy hosszú
éveken át újságíróként foglalkoztam fogyasztóvédelmi
ügyekkel, hasonló csalásokkal, megtévesztésekkel. Máig sok
élő sajtókapcsolatom van, semmibe nem kerül, hogy
megismerjék az éttermet országos szinten. Mint ahogy az sem,
hogy ismét felvegyem a kapcsolatot a hivatalos szervekkel.

Tudja, ha nagy ritkán belefutok hasonló "tévedésekbe", a
szolgáltatónak az a célja, hogy elmulassza a vendég rossz
érzését, orvosolja és ellensúlyozza a kellemetlenséget, és
kártalanítsa a vendéget. Hiszen a vendégekből élnek, és a
negatív reklám nagyon sokat árthat egy hasonló gazdálkodó
egységnek. Szintúgy a büntetés, és egy kellemetlen eljárás,
ellenőrzés.
Önök nem igyekeztek jóvá tenni a sokszoros hibát, hanem
felháborodva, emelt hangon utasítottak rendre, oktattak ki,
sőt, még a telefont is rám tette az a hölgy, akivel legutóbb
beszéltem. Még véletlenül sem mondta azt egyikük sem, hogy:
"Elnézést, hogyan tehetnénk jóvá?"

Ez a levél első körben Önökhöz érkezik. Természetesen
megfelelő választ várok rá. Amennyiben ez nem történik meg,
a panaszos levelemet eljuttatom a Nemzeti Fogyasztóvédelmi
Hatósághoz, illetve egyéb szervekhez.

Várom a visszajelzését.

Üdvözlettel,

M.J. K.
            +3630-      

Ezek után megfogalmaztam egy levelet, amit átküldtem az ügyvédünknek láttamozásra... :

Mélyen tisztelt Asszonyom!

Nagy megtiszteltetésnek vesszük minden kedves Vendégünk megrendelését, még akkor is, ha az illető nincs ott személyesen (mint az Ön esetében is), hiszen sok,  kerületünkben működő cég rendel tőlünk olyan formában, hogy az egyik kollégájuk hozza el a rendelést.

Az Ön rendelése, mint az a nálunk 2 példányban is rögzített bizonylaton látható, valóban egy adag csirkemell roston, egy kis adag paradicsom-uborka saláta, valamint padlizsánkrém.

Az étlapunkon szereplő ételek ára minden esetben a helyben fogyasztott ételekre vonatkoznak, de az elviteles dobozokért,- mint általában mindenütt- felszámítunk egy bizonyos összeget, amely a PP dobozok esetében 70, azaz hetven forint. Ez az információ is egyébiránt fellelhető mind  weboldalunk étlap oldalán, valamint az üzletben is látható kiíráson, ahol ezt külön  jelezzük. Így az Ön által kifogásolt 70 forintos különbség teljes mértékben megfelel a csirkemell roston számlázott értékének, hiszen mint azt Ön is pontosan megfogalmazza levelében 1450 forint maga az étel és ezt terheli még meg a kolléga a 70 forintos csomagolóanyag árával, ami ebben az esetben pontosan 1520 forint, mint amennyi a nyugtán is szerepel! Az ételhez a köret minden esetben (!) benne van az árban, így nem áll módunkban köret nélküli árat felszámolni. Az étlapunkon nincs külön köretes árlista.

A padlizsánkrém esetében nem merült fel Önben bármilyen probléma, az már csak a mi cégünk hozzáadott értéke, hogy ez esetben nem került felszámolásra a „svédtál” költsége, ami 20 forint.

Az Ön által erőteljesen vitatott paradicsom-uborka salátára rátérve: a kimért termékek esetében az árlistáinkon mindenütt a 10 dekánkénti ár van feltüntetve,- mint az üzletek többségében-, mindezt azért, mert sokan, sajnos, képtelenek a kilónkénti árat dekára átszámítani. Ezt természetesen nem Önnek címzem, hiszen minden bizonnyal , volt kollégaként ( jómagam és édesanyám is évekig voltunk újságírók, szerkesztők, illetve főszerkesztők…)  kiválóan tudja mindezeket. Gondolom, ha a római parton egy hekket szeretne enni, ott sem merül fel Önben, hogy a 10 dekás ár okán Ön egy 10 dekás haldarabot kapjon…  Kedves kollégája, aki az Ön rendelését tolmácsolta,  kollégánk mennyiségi kérdésére azt válaszolta, hogy egy kis adag paradicsom-uborka salátát szeretne!  A Gyradikoban általában elég sok vendég fogyaszt salátaféleségeket, ezért a számlázás és a kiszolgálás gyorsítása érdekében, mint az étlapunkon is megtekinthető, bevezettük a kis-, közepes- és nagyméretű salátákat. Természetesen, ha valaki konkrétan 15 dekagramm salátát kér, azt is a kívánságának megfelelően készítjük el, de mivel a kollégája egy KIS adag salátát kért, aminek egységára 650 forint, ahogyan az étlapunkon és weboldalunk étlapján is megtalálható, így ez a panasza véleményünk szerint okafogyottá válik.

A telefonon történt eseményekre csak röviden szeretnénk reagálni.  Az első (férfi) kollégánknak valószínűleg bemutatkozott, de a többi hölgy nem hallotta az Ön nevét. A harmadik hölgy, a cég tulajdonosa, az édesanyám pedig nem hallotta az Ön nevét, de ez ebből a szempontból mindegy is. Amennyiben nem mutatkoztunk be, úgy szíves elnézését kérjük így utólagosan is.

Úgy gondolom, hogy Ön a kollégája által megrendelésre került ételeket kapta meg, mint az a bizonylataink és az Ön által leírt tételek egyeztetéséből kiderül. Az, hogy bizonyára elkerülhette az Ön figyelmét az az információ, miszerint a salátáink kicsi, közepes és nagy méretben IS rendelhetők ,ezért nem szeretnénk magunkra vállalni ebben a tekintetben a felelősséget. Az Ön kedves kollégája, aki a rendelést leadta nekünk, az eladónk mennyiségi kérdésére (kicsi, közepes,nagy) a kicsit választotta, mindezt úgy, hogy a kollégánk tájékoztatta az Ön kedves kollégáját, hogy az 30 dkg szokott lenni és ezt az Ön kollégája elfogadta. Úgy vélem ebben a helyzetben mind az Ön kollégája,mind pedig a mi eladónk a helyzetnek megfelelően tájékozódott, tájékoztatott.

Őszintén sajnáljuk, hogy egy ilyen apró figyelmetlenség sorozat, ami nem a mi részünkről történt, ennyire feldúlta Önt.

Ami a pénztárgép szalag olvashatóságát illeti, kérésére az inkriminált nyugta önindigós részének beszkennelt képét, kívánságára szívesen megküldjük, hiszen azon teljesen jól látható minden tétel ára.

Úgy vélem, mindazonáltal, hogy az újságírói etikától távolállónak találom az Ön által leírtak hangvételét,- különös tekintettel az utolsó pár bekezdésre- amelyek kifejezetten fenyegetőnek tűnnek,  ám  mindezek ellenére szeretném, ha elfogadna tőlünk egy apró figyelmességet, egy 2500 forintos ajándék utalványt amit a Gyradiko Tavernában fogyaszthat le. Az utalványt csak azért ajánljuk fel ebben az esetben, mert nem célunk elégedetlen vendégeket generálni, még akkor sem, ha mint ebben az esetben is, nem érezzük magunkat hibásnak.  Amennyiben megtisztel azzal, hogy előre jelzi érkezését, úgy megbeszélhetnénk személyesen is, hogy miként is működik az újságírás és a média a mai gazdaságban, hogy milyen gazdasági potenciál lehet az újságírók kezében, ha más módon használják tudásukat, információikat, képességeiket, mint az eredendően predesztinálva van.

Az ajándék utalvány szkennelt változatát a holnapi napon átküldöm Önnek és azt kinyomtatva kérem hozza magával a következő alkalommal, hogy beválthassa.

 

Tisztelettel,

Arghyropoulos Ghavrilos

Üzletvezető-helyettes, tulajdonos 

Ezek után tényleg felmerül, hogy nagy az isten állatkertje, na de hogy az ajtaját is nyitva hagyják? ....

Ps. : Az ügyvédem javaslatára az ajándék utalványos részt kivettük a válaszból, mert ez további "állatkodásra" adna lehetőséget... :)

A bejegyzés trackback címe:

https://ghavrilos.blog.hu/api/trackback/id/tr164702925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása